.....
· Această terapeutică se realizează din interior și nu din
exterior. Ea este opera bolnavului și nicidecum a unei medicine sau a unui
medic oarecare.
Ea recurge la autoliză (post) și
drenaj (eliminare emonctorială). Nu seamănă cu vindecarea „provocată” la
nivelul simptomelor de către un drog așa cum procedează medicina curentă
(vindecare care nu este decât o pseudo-vindecare), ci este vindecarea
adevărată, profundă, generală, pe care noi o numim auto-vindecare.
Elementele acestei metode sunt: reforma alimentară cu ramura ei de
restricții (dietetica) și cu cea a distribuției de nutrienți (nutriția);
abținerea progresivă de la toate alimentele gătite și de la amestecurile
indezirabile; refuzul categoric al cărnurilor în sânge; abandonul definitiv al alcoolului și a
otrăvurilor narcotice și medicamentoase de orice fel (în afara situațiilor de
urgență de scurtă durată); recurgerea la postul periodic ca factor de
purificare intensă etc.
La acestea, se adaugă toate practicile naturale care stimulează corpul în
toate funcțiile sale fiziologice. Regăsim, aici, agenții fizici (sau tehnicile naturopate) numite de Hristos,
așa cum merită să fie numite, Îngerii Pământului, ai Soarelui, ai Apei, ai
Luminii, ai Aerului etc.
Așa era învățătura Lui, așa este și învățătura noastră.
Este adevărat că Iisus a trăit printre Esenieni, religioși care au
știut să păstreze o parte din tradiția
medicală transmisă, după potop, preoților din Egiptul Antic Superior. Această
cunoaștere a fost comunicată celor din urmă de către instructorii Naacali,
veniți din „Paradisul pierdut” din Mu, când acest mare continent civilizator a
fost înghițit de apele Pacificului, în urmă cu 150 000 sau 200 000 de ani.
Dovada celor afirmate aici se găsește în ultimele cuvinte pronunțate de Iisus
pe Cruce care au fost proferate în limba vorbitorilor de pe Mu.
Conform lui James Churchward, textul veritabil și traducerea sa este
următorul: „Lamat, Zobac ta ni;
Hele; Zobac ta ni” („Întunericul îmi acoperă fața; leșin; întunericul
îmi acoperă fața”).
În limba aramaică, aceste cuvinte nu au niciun sens.
A. B. Jaurequi afirmă, pe de altă parte, că aceste cuvinte au fost
proferate în limba mayașă. Or, Maiașii primitivi erau coloni de pe continentul Mu
(H. M. de Champigny).
Or, noi știm, că între 20 și 30 de ani Iisus a călătorit mult, nu doar în
Egipt, ci chiar în India, unde amintirea trecerii sale în acele locuri a fost
păstrată cu evlavie. Peste tot, El a primit elemente din această artă medicală
a locuitorilor de pe continentul Mu (care este cea aparținând tradiției). În
fine, El a fost ținut la curent de lucrările marelui Hipocrate, celebrul
medic grec al Antichității (460-377 î. Hr.), care este pentru noi Părintele
Naturopatiei din timpurile istorice.
Etica medicală a acestui medic este la originea jurământului pe care-l pronunță absolvenții Școlii de medicină Alopată, care văd în el
părintele medicinei lor. Aceasta este o interpretare tendențioasă, deoarece
Hipocrate s-a ridicat întotdeauna împotriva folosirii otrăvurilor în terapeutică. Nu a
precizat el în mod explicit că alimentul trebuia să fie singurul medicament?
Tinerii alopați din zilele noastre, care folosesc fără discriminare droguri
periculoase și își spun „hipocratici”, ar face mai bine să recitească opera
Maestrului din Insula Cos.
Iisus era, deci, foarte bine pregătit pentru a-și îndeplini misiunea sa
de „igienist-naturopat”.
Iată cum o concepea El, conform spuselor lui Ioan, din traducerile textelor
inițiale și după propriile noastre cercetări.
Am extras din textul original pasajele cele mai caracteristice și le-am
însoțit cu comentariile noastre. Cititorii noștri vor fi în mod sigur izbiți de
paralelismul foarte apropiat care există între metoda lui Hristos și cea a
Naturopatiei pe care o practicăm noi și pe care o numim „ortodoxă”.
Într-adevăr, atragem atenția asupra acestui ultim punct, căci există
Naturopatie și Naturopatie, așa cum există un automobil sau altul.
Învățătura noastră nu trebuie confundată cu acele practici naturale care încep
de la regimurile alimentare cele mai variate până la diversele terapeutici
fizice izolate, preconizate de anumiți „specialiști”, cum ar fi dieteticienii,
chiropracticienii, acupunctorii,
fitoterapeuții și alți „etiopați”, de altfel, foarte bine intenționați.
Dar toate aceste practici se înscriu în cadrul doctrinal al Alopatiei;
ele se bazează pe diagnosticul medical clasic (simptomatic) și vizează doar
tratamente strict locale. Ele țin de Medicina fizică și nu de Naturopatie
sau de metoda lui Hristos, după cum veți putea judeca singuri.